Nasze doswiadczenie – to Wasz sukces!

Precyzyjny wielkogabarytowy sprzęt medyczny z USA do Rosji

Precyzyjny wielkogabarytowy sprzęt medyczny z USA do Rosji

W grudniu 2011 roku firma TELS zrealizowała dwie dostawy wielkogabarytowego sprzętu medycznego – z Iranu i USA do Rosji. Każde zlecenie dostawy było pilne. 

W grudniu, przed Świętami, należało zrealizować dostawę towaru do odbiorcy. Specyfiką sytuacji przedświątecznej w transporcie lotniczym jest poważny deficyt możliwości przewozowych, w szczególności dla ładunków wielkogabarytowych. W przypadku wielu linii lotniczych miejsca dla ładunków wielkogabarytowych w ich samolotach są zarezerwowane z trzy- czteromiesięcznym wyprzedzeniem. Dlatego większość firm spedycyjnych nie podejmuje się dostaw ładunków wielkogabarytowych w ogóle, szczególnie jeżeli jest to delikatny sprzęt medyczny. 

***

Firma TELS zrealizowała w grudniu dostawę sprzętu medycznego z USA do Rosji (miejsce przeznaczenia – Moskwa, port lotniczy Szeremetiewo). Ładunek stanowiły około 42 miejsc ładunkowych, objętość 54 m3, łączna waga 10 ton. Wszystkie opakowania zostały wyposażone w czujniki nachylenia i uderzenia: jeżeli ładunek przynajmniej raz zostanie pochylony mocniej niż wynosi dopuszczalny kąt nachylenia lub podczas załadunku zostanie uderzony, czujniki to odnotują, i będzie to oznaczać uszkodzenie ładunku. 

W celu zorganizowania pilnej dostawy ładunku oraz zapewnienia jego bezpieczeństwa została opracowana następująca trasa:

  1. Avia: Nowy York (USA) – Luksemburg
  2. Auto (RFS): Luksemburg – Frankfurt (Niemcy)
  3. Avia (ze zmianą linii lotniczej): Frankfurt – Moskwa.

Ładunek został dostarczony w umówionym terminie w stanie nienaruszonym. Żaden z czujników nie odnotował niezgodności. 

***
Drugi ładunek ze sprzętem medycznym – inkubatorami dla oddziałów położniczych – był dostarczany z Iranu. Specyfika sytuacji – z Iranu w potrzebnym kierunku rzadko latają samoloty szerokokadłubowe, a do tego wobec Iranu obowiązują sankcje. Zgodnie z rezolucją Rady Bezpieczeństwa ONZ, Rosja oraz Wielka Brytania razem z wieloma innymi krajami nie mogą mieć kontaktów z bankami irańskimi, co oznacza że nie można płacić za fracht irańskiemu agentowi. Te uwarunkowania przesądziły o wyborze tureckiego agenta, za pomocą którego została zorganizowana przesyłka. 

Był to również delikatny wielkogabarytowy ładunek (30 miejsc, 8800 kg, objętość 26 m3), którego nie można było poddawać piętrowaniu i silnym wibracjom. W celu zorganizowania pilnej dostawy oraz optymizacji ceny transportu znaleziono rozwiązanie polegające na dostawie ładunku do Moskwy (Szeremetiewo) przez Stambuł (Turcja). Dostawa została również zrealizowana na wysokim poziomie jakości i na czas. 

Jurij Szydłowskij, ekspert ds. transportu lotniczego Departamentu Ładunków Drobnicowych TELS:

  „Wielu dużych i renomowanych firm spedycyjnych, które realizują przewozy praktycznie z dowolnego miejsca na świecie każdym rodzajem transportu, nie podejmują się dostaw precyzyjnych i delikatnych ładunków wielkogabarytowych. Są to bardzo trudne przewozy wymagające ogromnych nakładów pracy oraz obciążone dużym ryzykiem. Spedycji, które mają bezpośrednie doświadczenie w organizacji takich przewozów, jest kilkudziesięciokrotnie mniej niż firm, które deklarują swoje nieograniczone możliwości w zakresie dostaw dowolnego rodzaju ładunków. Bardzo często takie zlecenia są powierzane przez firmy spedycyjne dalszym podwykonawcom, a zleceniodawca końcowy nawet nie ma o tym pojęcia”.


Back to the list


Proszę o telefon

Aktualności TELS

21.12.2017 Trendy w rozwoju logistyki transportowej na podstawie targów TransPoland-2017

W listopadzie 2017 r. Grupa TELS wzięła udział w targach TransPoland w Warszawie jako wystawca. W tym roku targi połączyły 190 wystawców oraz ponad 6000 uczestników z 34 krajów.Grupa TELS dzieli się swoim poglądem na szereg właściwości bieżącego stanu oraz trendów w rozwoju europejskiego rynku usług transportowo-logistycznych. 

13.12.2017 Case-study: schemat nieprzerwanych dostaw tłuszczy spożywczych w warunkach krótkoterminowego planowania potrzeb produkcyjnych.

W celu zmniejszenia kosztów składowania surowców, naszym Klientom często rodzą się pomysły dopasowania produkcji i logistyki w taki sposób, aby dostawy wymaganych ilości surowców odbywały się w ściśle określonym czasie. Taka usługa już nikogo nie dziwi na rynku usług transportowo-logistycznych, ale wszystko komplikuje się, kiedy surowiec wymaga określonych warunków transportu, a dostawa powinna zostać zrealizowana w warunkach krótkoterminowego planowania potrzeb produkcyjnych.

21.11.2017 Studium przypadku: Pilne dostarczenie wyrobów farmaceutycznych z Francji do Rosji w warunkach deficytu dostępnych pojazdów

Transport wyrobów farmaceutycznych zazwyczaj wymaga ścisłego przestrzegania temperatury. W przypadku organizacji dostaw tego rodzaju towarów do krajów EUG z bliskich rejonów Europy, poszukiwanie dostępnych pojazdów chłodniczych zazwyczaj nie sprawia problemu. Natomiast jeśli chodzi o dostawy z dalszych rejonów Unii Europejskiej, to poszukiwania chłodni na tych kierunkach zawsze wiążą się z trudnościami, szczególnie na tle wzrostów rynkowych.

Mapa strony