Nasze doswiadczenie – to Wasz sukces!

Precyzyjny wielkogabarytowy sprzęt medyczny z USA do Rosji

Precyzyjny wielkogabarytowy sprzęt medyczny z USA do Rosji

W grudniu 2011 roku firma TELS zrealizowała dwie dostawy wielkogabarytowego sprzętu medycznego – z Iranu i USA do Rosji. Każde zlecenie dostawy było pilne. 

W grudniu, przed Świętami, należało zrealizować dostawę towaru do odbiorcy. Specyfiką sytuacji przedświątecznej w transporcie lotniczym jest poważny deficyt możliwości przewozowych, w szczególności dla ładunków wielkogabarytowych. W przypadku wielu linii lotniczych miejsca dla ładunków wielkogabarytowych w ich samolotach są zarezerwowane z trzy- czteromiesięcznym wyprzedzeniem. Dlatego większość firm spedycyjnych nie podejmuje się dostaw ładunków wielkogabarytowych w ogóle, szczególnie jeżeli jest to delikatny sprzęt medyczny. 

***

Firma TELS zrealizowała w grudniu dostawę sprzętu medycznego z USA do Rosji (miejsce przeznaczenia – Moskwa, port lotniczy Szeremetiewo). Ładunek stanowiły około 42 miejsc ładunkowych, objętość 54 m3, łączna waga 10 ton. Wszystkie opakowania zostały wyposażone w czujniki nachylenia i uderzenia: jeżeli ładunek przynajmniej raz zostanie pochylony mocniej niż wynosi dopuszczalny kąt nachylenia lub podczas załadunku zostanie uderzony, czujniki to odnotują, i będzie to oznaczać uszkodzenie ładunku. 

W celu zorganizowania pilnej dostawy ładunku oraz zapewnienia jego bezpieczeństwa została opracowana następująca trasa:

  1. Avia: Nowy York (USA) – Luksemburg
  2. Auto (RFS): Luksemburg – Frankfurt (Niemcy)
  3. Avia (ze zmianą linii lotniczej): Frankfurt – Moskwa.

Ładunek został dostarczony w umówionym terminie w stanie nienaruszonym. Żaden z czujników nie odnotował niezgodności. 

***
Drugi ładunek ze sprzętem medycznym – inkubatorami dla oddziałów położniczych – był dostarczany z Iranu. Specyfika sytuacji – z Iranu w potrzebnym kierunku rzadko latają samoloty szerokokadłubowe, a do tego wobec Iranu obowiązują sankcje. Zgodnie z rezolucją Rady Bezpieczeństwa ONZ, Rosja oraz Wielka Brytania razem z wieloma innymi krajami nie mogą mieć kontaktów z bankami irańskimi, co oznacza że nie można płacić za fracht irańskiemu agentowi. Te uwarunkowania przesądziły o wyborze tureckiego agenta, za pomocą którego została zorganizowana przesyłka. 

Był to również delikatny wielkogabarytowy ładunek (30 miejsc, 8800 kg, objętość 26 m3), którego nie można było poddawać piętrowaniu i silnym wibracjom. W celu zorganizowania pilnej dostawy oraz optymizacji ceny transportu znaleziono rozwiązanie polegające na dostawie ładunku do Moskwy (Szeremetiewo) przez Stambuł (Turcja). Dostawa została również zrealizowana na wysokim poziomie jakości i na czas. 

Jurij Szydłowskij, ekspert ds. transportu lotniczego Departamentu Ładunków Drobnicowych TELS:

  „Wielu dużych i renomowanych firm spedycyjnych, które realizują przewozy praktycznie z dowolnego miejsca na świecie każdym rodzajem transportu, nie podejmują się dostaw precyzyjnych i delikatnych ładunków wielkogabarytowych. Są to bardzo trudne przewozy wymagające ogromnych nakładów pracy oraz obciążone dużym ryzykiem. Spedycji, które mają bezpośrednie doświadczenie w organizacji takich przewozów, jest kilkudziesięciokrotnie mniej niż firm, które deklarują swoje nieograniczone możliwości w zakresie dostaw dowolnego rodzaju ładunków. Bardzo często takie zlecenia są powierzane przez firmy spedycyjne dalszym podwykonawcom, a zleceniodawca końcowy nawet nie ma o tym pojęcia”.


Back to the list


Proszę o telefon

Aktualności TELS

22.03.2017 Za przejazd w Turcji teraz trzeba płacić, inaczej straż celna nie wypuści z kraju

Od 17 lutego w Turcji została wprowadzona obiązkowa opłata za przejazd płatnymi drogami i mostami dla pojazdów z rejestracją zagraniczną.

10.03.2017 Rynek logistyki samochodowej z UE demonstruje wzrost

W 2016 roku rynek przewozów samochodowych z krajów Unii Europejskiej do podstawowych krajów regionu euroazjatyckiego (Rosja, Ukraina, Białoruś, Kazachstan) zwiększył się o 1,7% w porównywaniu z rokiem 2015 i wyniósł 17483 tys. ton (tu i dalej na podstawie danych Eurostat).

09.02.2017 „Platon”: w Rosji – zwiększa się, w Finlandii – nie będzie w ogóle...

Rosyjski rząd odłożył zaplanowane od 1 lutego 2017 roku zwiększenie taryfy na przejazd samochodów ciężarowych o wielkiej ładowności po trasach federalnych w systemie „Platon” i ustanowił datę i wielkość kolejnego zwiększenia: 15 kwietnia koszt przejazdu wzrośnie do 3,06 rubli za kilometr (aktualny koszt wynosi 1,53 rub/km).

Mapa strony