Nasze doswiadczenie – to Wasz sukces!

Precyzyjny wielkogabarytowy sprzęt medyczny z USA do Rosji

Precyzyjny wielkogabarytowy sprzęt medyczny z USA do Rosji

W grudniu 2011 roku firma TELS zrealizowała dwie dostawy wielkogabarytowego sprzętu medycznego – z Iranu i USA do Rosji. Każde zlecenie dostawy było pilne. 

W grudniu, przed Świętami, należało zrealizować dostawę towaru do odbiorcy. Specyfiką sytuacji przedświątecznej w transporcie lotniczym jest poważny deficyt możliwości przewozowych, w szczególności dla ładunków wielkogabarytowych. W przypadku wielu linii lotniczych miejsca dla ładunków wielkogabarytowych w ich samolotach są zarezerwowane z trzy- czteromiesięcznym wyprzedzeniem. Dlatego większość firm spedycyjnych nie podejmuje się dostaw ładunków wielkogabarytowych w ogóle, szczególnie jeżeli jest to delikatny sprzęt medyczny. 

***

Firma TELS zrealizowała w grudniu dostawę sprzętu medycznego z USA do Rosji (miejsce przeznaczenia – Moskwa, port lotniczy Szeremetiewo). Ładunek stanowiły około 42 miejsc ładunkowych, objętość 54 m3, łączna waga 10 ton. Wszystkie opakowania zostały wyposażone w czujniki nachylenia i uderzenia: jeżeli ładunek przynajmniej raz zostanie pochylony mocniej niż wynosi dopuszczalny kąt nachylenia lub podczas załadunku zostanie uderzony, czujniki to odnotują, i będzie to oznaczać uszkodzenie ładunku. 

W celu zorganizowania pilnej dostawy ładunku oraz zapewnienia jego bezpieczeństwa została opracowana następująca trasa:

  1. Avia: Nowy York (USA) – Luksemburg
  2. Auto (RFS): Luksemburg – Frankfurt (Niemcy)
  3. Avia (ze zmianą linii lotniczej): Frankfurt – Moskwa.

Ładunek został dostarczony w umówionym terminie w stanie nienaruszonym. Żaden z czujników nie odnotował niezgodności. 

***
Drugi ładunek ze sprzętem medycznym – inkubatorami dla oddziałów położniczych – był dostarczany z Iranu. Specyfika sytuacji – z Iranu w potrzebnym kierunku rzadko latają samoloty szerokokadłubowe, a do tego wobec Iranu obowiązują sankcje. Zgodnie z rezolucją Rady Bezpieczeństwa ONZ, Rosja oraz Wielka Brytania razem z wieloma innymi krajami nie mogą mieć kontaktów z bankami irańskimi, co oznacza że nie można płacić za fracht irańskiemu agentowi. Te uwarunkowania przesądziły o wyborze tureckiego agenta, za pomocą którego została zorganizowana przesyłka. 

Był to również delikatny wielkogabarytowy ładunek (30 miejsc, 8800 kg, objętość 26 m3), którego nie można było poddawać piętrowaniu i silnym wibracjom. W celu zorganizowania pilnej dostawy oraz optymizacji ceny transportu znaleziono rozwiązanie polegające na dostawie ładunku do Moskwy (Szeremetiewo) przez Stambuł (Turcja). Dostawa została również zrealizowana na wysokim poziomie jakości i na czas. 

Jurij Szydłowskij, ekspert ds. transportu lotniczego Departamentu Ładunków Drobnicowych TELS:

  „Wielu dużych i renomowanych firm spedycyjnych, które realizują przewozy praktycznie z dowolnego miejsca na świecie każdym rodzajem transportu, nie podejmują się dostaw precyzyjnych i delikatnych ładunków wielkogabarytowych. Są to bardzo trudne przewozy wymagające ogromnych nakładów pracy oraz obciążone dużym ryzykiem. Spedycji, które mają bezpośrednie doświadczenie w organizacji takich przewozów, jest kilkudziesięciokrotnie mniej niż firm, które deklarują swoje nieograniczone możliwości w zakresie dostaw dowolnego rodzaju ładunków. Bardzo często takie zlecenia są powierzane przez firmy spedycyjne dalszym podwykonawcom, a zleceniodawca końcowy nawet nie ma o tym pojęcia”.


Back to the list


Proszę o telefon

Aktualności TELS

11.06.2017 Globalny morski obrót kontenerowy wzrósł prawie o 6%

Wspólny obrót kontenerowy 150 największych portów świata w styczniu-marcu 2017 roku wzrósł o 5,8%.

25.05.2017 Trend na konteneryzację logistyki transportowej nabiera na sile

Światowa logistyka transportowa będzie rozwijać się w stronę konteneryzacji przewozów – taka opinia szerzy się wśród ekspertów. Statystyka 2017 roku potwierdza ten trend.

23.05.2017 Schematy szybkiej dostawy ładunków zbiorczych w TELS

W stosunku do usług w zakresie dostawy ładunków zbiorczych można się spotkać z pewnymi przesądami: czas dostawy istotnie się wydłuża, powstaje więcej komplikacji, i nieznaczny zysk jeżeli chodzi o koszty nie wynagradza nazwanych strat. Ale te założenia nie są prawdziwe w stosunku do spółki TELS.

Mapa strony